Projekt “Pasja, edukacja, kompetencje”

Zajęcia przyrodnicze w ramach projektu „Pasja, edukacja, kompetencje – rozwój kompetencji kluczowych u dzieci”

W roku szkolnym 2018/2019 zajęcia przyrodnicze realizuję z klasą 2 b. Mają one na celu kształtowanie postaw proekologicznych i budzenie szacunku do przyrody oraz rozwijanie zdolności poznawczych dziecka i wrażliwości na problemy środowiska przyrodniczego. W trakcie zajęć rozmawiamy m. in. o lesie, ekologii, znaczeniu wody w naszym życiu. Dawaliśmy „drugie życie” opakowaniom po różnych produktach i wędrowaliśmy po mapie Polski poznając jej piękno. Podczas spacerów przyglądaliśmy się jesiennym krajobrazom oraz poszukiwaliśmy oznak wiosny w Parku Krajobrazowym Puszczy Knyszyńskiej.

Uczniowie są bardzo aktywni i chętnie biorą udział we wszelkiego rodzaju zadaniach.

Joanna Bobryk

 

Zajęcia przyrodnicze w kl II.

“Wędrówki przyrodnicze” to program realizowany w ramach projektu “Pasja, edukacja, kompetencje - rozwój kompetencji kluczowych u dzieci”. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dzieci edukacji wczesnoszkolnej, powstał pomysł powyższych zajęć obejmujących tematykę przyrody i ekologii, które pozwolą na wielokrotne, praktyczne działania oraz umożliwią rozwój zainteresowań i pasji naszych uczniów. Celem programu jest poznanie i wyjaśnienie dziecku zjawisk i praw panujących w przyrodzie. Jego zadaniem jest kształtowanie postaw proekologicznych, zachęcanie uczniów do pogłębiania wiedzy o otaczającym je środowisku oraz wzbudzanie szacunku do świata przyrody. Treści zostały dobrane w taki sposób, by były ciekawe, pobudzały do myślenia, poszukiwania i do działania.

Cieszy fakt, że nasi uczniowie bardzo chętnie biorą udział w powyższych zajęciach i są otwarci na każdą propozycję.

RB.

 

Projektowe zajęcia z matematyki

Uczniowie klas podstawowych i oddziałów gimnazjalnych aktywnie uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z matematyki. Doskonalą swoje umiejętności rachunkowe, kształtują wyobraźnię przestrzenną, poznają własności figur, doskonaląc współpracę i pracę w grupie.

Grażyna Romanowicz

 

Zajęcia przyrodniczo-techniczne

Zajęcia prowadzone są od 2 października 2018 r. w ramach projektu „Pasja, edukacja, kompetencje – rozwój kompetencji kluczowych u dzieci”.

W pierwszym półroczu konstruowaliśmy modele budowli i pojazdów. Pracowaliśmy indywidualnie lub w dwuosobowych grupach. Zajęcia rozpoczęliśmy od poznania czym jest modelarstwo oraz budując proste modele m. in. papierowe samoloty. Następnie przeszliśmy do modeli kartonowych dużo trudniejszych, wymagających niezwykłej cierpliwości i precyzji. Konstruowaliśmy modele samochodów i budynków. Zajęcia były dla nas miłym sposobem na spędzenia wolnego czasu.

IMG_20181214_151521IMG_20181207_152046IMG_20181214_145235IMG_20181214_151539IMG_20181207_152319IMG_20190111_143032

 

Zespół flażoletowy

IMG_2046
Od września 2018 roku w ramach projektu
„Pasja, edukacja, kompetencje” w naszej szkole działa zespół flażoletowy.

Udało nam się już przygotować kilka prostych utworów, między innymi są to kolędy. Wystąpiliśmy z kolędą „Lulajże Jezuniu” przed całą społecznością szkolną podczas uroczystego apelu z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Mamy plany na kolejny repertuar i występy. Trzymajcie kciuki.

Flażoleciści

 
Więcej artykułów…
logo.png
Kronika
  • 2019 (102)
  • 2018 (217)
  • 2017 (252)
  • 2016 (232)
  • 2015 (199)
  • 2014 (192)