Innowacje

Innowacyjne działanie w kl VI

W październiku uczniowie klasy VI a i VIb rozpoczęli realizację innowacyjnego projektu edukacyjnego „Kawiarenki literackie szóstoklasisty”. Celem powyższego działania jest właściwe krzewienie piękna kultury języka polskiego, rozwijanie wrażliwości na różne formy ludzkich działań w sferze obejmującej przekaz literacki, plastyczny i muzyczny jak również wykorzystanie potencjału uczniów, ich pozytywnej energii i pomysłowości . We wtorek 31X 2017 ,odbyła się I część „ Kawiarenek „ na które zostali zaproszeni uczniowie kl IIIa , IIIb oraz IVd ,Vb szkoły podstawowej. W obecności pani wicedyrektor uczniowie klas szóstych zaprezentowali twórczość własną stosownie do pory roku. Symboliczny poczęstunek i herbatka /na wzór Kawiarenek dla dorosłych/ to pomysł również naszych uczniów, który sami przygotowali. Występy na forum, galeria prac uczniowskich, filmiki, refleksyjna muzyka ,a przede wszystkim wyjątkowa publiczność, to wszystko tworzyło niezwykły klimat. Na twarzach szóstoklasistów wyraźnie malowała się trema ale i radość… Nad całością czuwały :Renata B. i Jolanta R.

 

Innowacje pedagogiczne realizowane w r. szk. 2017/2018

Klub młodego odkrywcy – mgr Urszula Głowacka i mgr Dorota Rusiłowicz

Uczyć inaczej, czyli nowatorskie spojrzenie na lekturę “Kamienie na szaniec” – mgr Dorota Ofman

“Ortografia trudna to sztuka, lecz czasu na nią nie szkoda” – mgr Dorota Ofman

Rozszerzenie podstawy programowej z informatyki w gimnazjum “W świecie robotów” – mgr Monika Trzeszczkowska

Kawiarenki literackie szóstoklasisty – mgr Jolanta Rybij i mgr Renata Biskup

Z teatrem za pan brat – mgr Grażyna Wróblewska

Muzyka filmowa jako sposób porozumiewania się i wyrażania uczuć-koncert młodych talentów – mgr Urszula Arciszewska i mgr Dorota Rusiłowicz

Symulacje i animacje fizyczne w procesie dydaktycznym – mgr Dominika Dzięgielewska

Taniec polski jako element edukacji patriotycznej – mgr Elżbieta Trochimowicz

 

KLUB MŁODYCH ODKRYWCÓW

Dnia 30.09.2017 odbyły się pierwsze zajęcia dla klasy IV, które mają odbywać się cyklicznie raz w miesiącu w ramach zajęć dodatkowych.

Zajęcia mają na celu opanowanie umiejętności prowadzenia eksperymentów, zadawania pytań i wyciągania wniosków ma także szerszy wymiar integracji klasy. Dostarczają umiejętności uniwersalnych i ważnych w życiu społecznym. Kształtują w klubowiczach między innymi umiejętność pracy w grupie, rozwiązywania problemów, optymalnego zużywania materiałów i wykorzystania czasu, swobodę posługiwania się narzędziami, zdolność przyjmowania i wykorzystywania informacji oraz budowanie poczucia własnej wartości. Odkrywcy podchodzą do stojących przed nimi wyzwań z odwagą i determinacją. Na zajęciach kształtuje się postawy uczniów uważne i dociekliwe w stosunku do obiektów, przemian, z jakimi stykają się w swoim otoczeniu. Wzbudza się motywację do poznawania wiedzy chemicznej poprzez ukazanie jej użyteczności w życiu codziennym. Umożliwia uczniom poznawanie siebie, a także kierowanie rozwojem własnej osobowości, kształtowanie postaw społecznych.

Efekty naszych prac na zajęciach przedstawiamy na zamieszczonych poniżej zdjęciach. Dziękujemy za udział i zapraszamy na kolejne zajęcia.

Prowadzący: pedagog Dorota Rusiłowicz i nauczyciel chemii i wychowania do życia w rodzinie Urszula Głowacka

 

Zajęcia z robotyki wkrótce w naszej szkole!

Już wkrótce uczniowie naszej szkoły będą mogli skorzystać z bezpłatnych zajęć z robotyki i programowania w języku Scratch: uczniowie klas IIIg w ramach innowacji pedagogicznej z informatyki oraz uczniowie klasy VA w ramach podziękowania za zaangażowanie w przygotowanie 30-sekundowego filmu, dzięki któremu szkoła wygrała grant w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego Fundacji Orange #SuperKoderzy. Czekamy z niecierpliwością na zamówione Lofi Roboty i startujemy!

Zajęcia poprowadzi Monika Trzeszczkowska-lider programu w szkole. Nasza szkoła była również gospodarzem szkolenia dla liderów programu, które odbyło się  28.08.2017 r.

Monika Trzeszczkowska

 

Innowacje pedagogiczne w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej

W tym roku szkolnym w naszych szkołach wprowadziłam 2 innowacje pedagogiczne z zakresu informatyki: Wprowadzenie podstaw programowania na zajęciach komputerowych w szkole podstawowej w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach "Nie takie straszne programowanie" oraz Wprowadzenie i rozszerzenie podstaw programowania na zajęciach informatyki w gimnazjum w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach "Programiści są wśród nas".

Uczniowie IV klas w ramach ostatniego działu zajęć komputerowych zgłębiali tajniki programu Baltie z pomocą tytułowego czarodzieja. Ku mojemu zaskoczeniu wszyscy bez problemu dogadali się z Baltiem w trybie programowania, wykazując się wyobraźnią, abstrakcyjnym myśleniem oraz umiejętnościami posługiwania się komputerem.

IMAG1761IMAG1762

Apetyt na programowanie i niesamowite zaangażowanie uczniów kl. IVA spowodowały, że wspólnie stworzyliśmy 30-sekundowy film do programu społecznego #SuperKoderzy.

Więcej o programie “SuperKoderzy znajdziecie poniżej:

https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/superkoderzy/

W 30 sekund skumulowałam wszystkie działania uczniów w ramach dwóch przedmiotów: zajęć komputerowych i zajęć technicznych, które idealnie wkomponowują się w wybraną ścieżkę “Majsterkowicze”. Pokazałam najciekawsze prace uczniów a także ich samych podczas pracy nad kolejnymi projektami, w tym również przy tworzeniu gier z pomocą programu Scratch. UDAŁO SIĘ!!! Nasza szkoła znalazła się wśród 135 szkół z całej Polski zakwalifikowanych do programu “SuperKoderzy Uśmiech. Już wkrótce otrzymamy dotację na realizację wskazanej ścieżki edukacyjnej oraz w dalszej kolejności na doposażenie Szkoły w sprzęt informatyczny i multimedialny w maksymalnej kwocie do 3000 zł.  Mam nadzieję, że dzięki temu już w przyszłym roku szkolnym uda mi się wzbogacić lekcje zajęć komputerowych o konstruowanie i programowanie robotów!

IMAG1763Również uczniowie klas II gimnazjum zostali objęci tegoroczną innowacja pedagogiczną. Na kolejnych zajęciach informatyki po kolei zgłębiali tajniki programowania, począwszy od pisania prostych algorytmów sekwencyjnych, poprzez tworzenie schematów blokowych z warunkami i wielokrotną iteracją w programie ELI. Łatwo nie było, kiedy przyszło zmierzyć się z niewinnym żółwiem w programie Logomocja Imagine i językiem Logo przy tworzeniu procedur z parametrami. W przyszłym roku uzupełnimy innowację o programy Baltie i Scratch.

 

 

Lider programu #SuperKoderzy w szkole

Realizatorka i twórczyni innowacji pedagogicznych z zakresu informatyki

Monika Trzeszczkowska

 
Więcej artykułów…
logo.png
Facebook
Videogaleria
Kronika
  • 2018 (27)
  • 2017 (248)
  • 2016 (235)
  • 2015 (200)
  • 2014 (195)
  • 2013 (131)
  • 2012 (117)